Kata beach en het eiland Ko phi phi - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Daan Brinkman - WaarBenJij.nu Kata beach en het eiland Ko phi phi - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Daan Brinkman - WaarBenJij.nu

Kata beach en het eiland Ko phi phi

Door: Daan Brinkman

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 Juni 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Hallo lezers, we zitten momenteel te chillen op het terras van ons hutje en dachten dat het wel weer tijd was voor een nieuw verslag.

Na het eerste nachtje slapen in het hostel bij Kata beach, zijn we gaan douche en hebben we even gezeten in de huiskamer van het hostel. We zijn gaan kijken wat we zoal konden doen de komende dagen. Eigenlijk wouden we wel wat langer blijven aangezien het ons een leuke omgeving leek en er veel jongeren waren. Na een tijdje gezeten te hebben ben ik naar de 7-Eleven gegaan om wat dingen te halen voor het ontbijt. In de woonkamer van het hostel zat ook een kleine keuken, waar in principe alles lag wat je nodig had. Na het ontbijt, wat bestond uit een sandwich met ei, ham en kaas zijn we naar de receptie gelopen. Hier hebben we 2 scooters voor 2 dagen gehuurd en ons verblijf verlengt. De scooters krijg je met veel gemak mee, er wordt alleen gevraagd of je kan rijden. Dit was uiteraard geen probleem voor ons. Na wat spullen gepakt te hebben zijn we met de scooters richting wat viewpoints gegaan in het zuiden van Phuket. De scooters hebben hier allemaal 125 cc en meer, ze hebben geen problemen met het beklimmen van de steile wegen. Persoonlijk raakte ik al snel gewent aan het rijden in Phuket. Wat me verbaasde aangezien alles hier zoals in Engeland is alleen dan chaotischer. Op één van de viewpoints zagen we een mooi plekje om te snorkelen, hier zijn we een andere dag heen gegaan. Toen we terug reden naar Kata beach hebben we onze zwemkleding gepakt en zijn we met de scooter naar het strand wat iets verder van onze hostel ligt gegaan. Hier was het water helderder en was het iets rustiger. Na een tijd gezwommen te hebben was het ook al weer aardig laat. We zijn naar een restaurant gereden wat uitkijkt op het strand waar we gezwommen hadden. Na goed gegeten te hebben gaven we een fooi en zijn we weer naar het strand gegaan. Hier kon je de zon mooi zien ondergaan.

De volgende dag zijn we na het ontbijtje Kata beach ingegaan om strandhanddoeken en snorkel sets te kopen. De vrouw waar wij deze dingen van wouden kopen wou er best veel geld voor hebben. Na een korte onderhandelingen en een goed prijsje liepen we terug naar onze scooters. Toen we alles ingepakt hadden zijn we weggereden naar het snorkel plekje dat we de dag ervoor gespot hadden. nog geen kilometer verder reden we een steile heuvel op. Ik reed achter Arjan, en zag zijn achterwiel "ploffen". Een kleine knal en Arjan reed met een lekke achterband. We reden snel naar de zijkant van de weg en checkte wat er nou precies gebeurt was. Er zat een flink gat in de band maar we waren naar ons gevoel nergens overheen gereden. We waren al blij genoeg dat dit niet gebeurde bij één van de vele flinke afdalingen. Na een kort gesprek met een Thaise bewaker die aan de zijkant van de weg zat. Ben ik met Arjan achterop terug gereden naar het hostel. Hier hebben we uitgelegd wat er gebeurt was. Na het korte gesprek met de staff die niet heel goed engels konden spreken, ben ik met iemand van de staff achterop terug gereden naar de plek van Arjan's scooter. Ik heb onderweg nog veel gelachen met deze gast aangezien hij de humor er wel van kon inzien. Eenmaal aangekomen bij de scooter stapte hij erop en reed hij er gewoon mee richting de garage. Ik reed inmiddels weer terug naar het hostel toen ik me ineens bedacht dat er nog dingen van ons in de buddy zaten van de scooter. Ik ben snel terug geracet en heb meerdere straten gecheckt voordat ik hem zag langzaam zag pruttelen op de scooter. We hebben even snel de handdoeken en snorkel sets overgezet in mijn scooter en hij kon weer verder. Ik ben toen terug gereden naar het hostel waar ik Arjan weer oppikte om richting het snorkel plekje te gaan. Hier hebben we lang gesnorkeld en veel mooie vissen gezien. We zijn na een lange dag snorkelen gaan eten bij een restaurantje, en zijn hierna nog even gaan zwemmen bij het strand van de dag hiervoor.

De 4de dag bij Kata beach hebben we effe wat dingen gedaan voor de reis. Na een relaxt ontbijtje bij het café naast het hostel zijn we gaan kijken naar de verblijf plek op Ko phi phi. Dit eiland wouden we beide wel bezoeken en het is een mooi tussen punt voor als we richting Krabi willen. Na het hotel geboekt te hebben zijn we naar de receptie gegaan om de boot naar Ko phi phi te boeken. Ook dat ik het mooie van de hostels, je kan er meestal goedkopere tripjes en andere dingen krijgen. Na het boeken van alles hebben we onze was bij het hotel naast het hostel afgeleverd en zijn we gaan zwemmen.

De laatste dag bij Kata beach. We hadden eigenlijk niet echt plannen voor de dag, maar ik wou graag nog de Big Buddah bezoeken. We hadden onze scooters niet meer en het hostel zelf had ook geen scooters meer. Gelukkig heb je elke straat wel 4 scooter verhuurders. We liepen naar de plek waar we ontbeten hadden en kregen een scooter mee. Normaal gezien verhuurd hij ze voor 24 uur 250 bath. Maar aangezien wij ze maar een halve dag nodig hadden vroeg ik of dit ook mogelijk was. Het aardige jonge gastje twijfelde even maar hij vond het goed, 125 bath en een tankbeurt later waren we op weg naar de big buddah. De tankstations hier lijken op simpele snoepautomaten waar je biljetten in drukt, helemaal geen slecht systeem opzich. Na een flinke klim met de scooter, die ondanks met ons tweeën gewoon doordrukt de heuvel op. Waren we aangekomen bij de big buddah. En hij was ook echt BIG.. ook kon je heel ver kijken aangezien je op één van de hoogste plekken zat op Phuket. Na veel fotos gemaakt te hebben ben ik nog door een monnik ge-blessed en kreeg ik een armband die ik hou voor de rest van de rit, een leuk aandenken. Eenmaal terug in Kata zijn we gaan eten bij een Indisch restaurantje, hebben we nog even gepoold en zijn we gaan pitten aangezien we de volgende dag vroeg op moesten.

De dag richting Ko phi phi. We moesten half 6 op, hebben even snel gedoucht en pakte onze laatste dingen in. Een busje waar al meerdere mensen inzaten haalde ons op, en we reden naar de haven in Phuket. De boot reis duurde ongeveer anderhalf uur. Eenmaal aangekomen op Ko phi phi had ik net het gevoel alsof ik in zo'n postcard plaatje zat. Mooie rotsen en helder blauw water. We zagen iemand staan met het bordje van ons hotel en we konden onze tassen bij hem droppen. we moesten nog een uurtje wachten op de boot die ons naar het hotel zou brengen. We hadden nog niet gegeten en moesten nog even pinnen. Dit konden we mooi doen in het grootste dorpje van Ko phi phi. Na het ontbijt liepen we richting de haven en konden we meteen de boot in. Dit waren simpele bootjes met enorme motoren die echt een kabaal maakte. We vaarde met 10 man richting het hotel wat ongeveer 15 minuten duurde. Je kon mooi het eiland zien vanaf het bootje aangezien we zowat aan de andere kant van het eiland zitten als waar we aankwamen. Eenmaal aangekomen sprongen we uit het bootje in het ondiepe water met onze tassen. We werden vriendelijk ontvangen en checkte ons in. We gingen douchen in ons toffe hutje en zijn gaan snorkelen. Want daar is de plek hier het beste voor.

We blijven hier 2 nachtjes. ( op het moment van het schrijven nog 1 )
Foto's volgen!

• 11 Juni 2015 - 18:30

Michael:

Dat is het betere werk mannen!! Geniet er nog maar lekker van! Groetjes ;)

• 11 Juni 2015 - 18:34

Martine De Lange:

Geweldig leuk verslag! !! Dankje!

• 11 Juni 2015 - 21:14

Ada Brinkman-versteeg:

Hoi Daan,

We zijn vandaag thuis gekomen van vakantie dus hadden we nog niets van jullie reis gelezen.
    Ziet er geweldig uit en zo te lezen vermaken jullie je ook. Ik vind het geweldig om jullie zo te kunnen volgen en kijk weer naar het volgende verslag uit. Geniet ervan, knuffel oma Ada

• 12 Juni 2015 - 11:35

Ton Van Zessen :

Hallo daan alles goed hier bij opa en oma ook, vandaag nog goed weer, groetjes van de camping,

• 12 Juni 2015 - 17:53

Je Ouwe:

Ja hallo zeg, ik wil de pret niet drukken hoor maar zo leuk is deze reis toch helemaal niet!!!!??

Beetje door een verre metropool zwerven, verblijven in luxe hotel(s), vliegtuigje pakken en hup we zitten weer een duizend kilometer verder. Daar (regelmatig) beetje lekker eten, cultuur snuiven, rondtoeren op scootertjes en beetje tropische natuur bekijken, strandje(s) pikken op de meest exotische plekken, aanpappen met locals om gunstige deals te sluiten voor weer een leuk tripje, beetje stappen met duiters die 'like to go party', tuffen in speedbootjes, snorkelen tussen de meest gruwelijke tropische visjes, je moeten afdrogen om vervolgens vers kokosnootje op het strand bij je hutje met zeezicht terwijl je je belevenissen weer moet bloggen voor het thuisfront………..

Ik zou het niet willen hoor…… Weet mijn tijd wel beter te besteden hier in Grunn’

• 12 Juni 2015 - 18:58

Opa G.:

Hallo Daniel Benjamin, zeer genoten van alles wat jullie daar tot nu toe hebben genoten! Wat een geweldige reis, meneertje - ik ken wel enkelen die ietwat jaloers op jullie zouden zijn; wij gelukkig niet. Nog heel mooie weken toegewenst en als je terug bent willen we natuurlijk alle foto's zien die je hebt gemaakt. Groet en een knuffel, je opa

• 12 Juni 2015 - 21:41

Oe Taante Caat:

He lieve neef, weer een superverhaal. en wij zijn nog steeds niet jaloers??!!?
    Tssss, beetje snorkelen en rondtoeren. WAUW!!

Laat je maar niks wijs maken door 'die ouwe' van je!! Stinkend jaloers!!

Dikke kus uut Niekark en wij kijken weer uit naar jouw volgende verslag

• 16 Juni 2015 - 15:26

Anneke :

leuk om jullie belevenissen weer te lezen have fun :)

• 16 Juni 2015 - 18:10

Pleuny:

hallo Daan wat een leuk verslag met veel plezier gelezen zo te zien vermaken jullie je uitstekend. en caat heeft gelijk let niet op die ouwe van je wat die is echt jaloers net als ik hoor .dikke kus en geniet volop pleuny