Vandaag aangekomen in Phuket en voorgaande dagen. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Daan Brinkman - WaarBenJij.nu Vandaag aangekomen in Phuket en voorgaande dagen. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Daan Brinkman - WaarBenJij.nu

Vandaag aangekomen in Phuket en voorgaande dagen.

Door: Daan Brinkman

Blijf op de hoogte en volg Daan

05 Juni 2015 | Thailand, Phuket

Na een leuke paar dagen in Singapore. Zijn we met air asia naar phuket gevlogen.

Mijn laatste update is al weer een paar dagen oud, en we hebben heel wat toffe dingen gedaan in Singapore. Na het schrijven van de vorige update zijn we naar het zwembad op het hotel gegaan. Het allermooiste van dit hotel is absoluut het uitzicht. Ik heb nog nooit zo'n slyline gezien. Ik zou het iedereen aanraden, en waardeer
waardeer dat we dit als kado hebben gekregen van Linda en Mike! Na een tijdje zwemmen begon er een lichtshow. Arjan en ik hadden alleen verwacht dat deze goed zichtbaar zou zijn vannuit het zwembad. Dit was alleen helemaal niet het geval en hebben hierdoor niet alles meegekregen. Na lang genoten te hebben van het uitzicht zijn we opzoek gegaan naar een goede food market, little india leek ons wel een goede optie om het "echte" aziatische eten te vinden. Eenmaal aangekomen was het al best laat, en waren er niet veel stallen meer open. Een food market bestaat uit allemaal kleine kubussen. Elk hokje verkoopt weer een ander soort eten of drinken. Het was ook meteen een eerste kennismaking met de wat minder frisse markten, maar dit heeft ook wel wat.
Na een lekkere maaltijd waar meer bot dan kip in zat, zijn we terug gekeerd naar het hotel.

De volgende dag zijn we wat langer blijven liggen, je kon ook niet echt anders met die bedden die ze daar hadden. Hierna hebben we opgeruimd en onze tassen weer ingepakt. We zijn nog even naar het dak geweest om wat foto's te maken bij daglicht. We habben ons uitgecheckt en lieten onze tassen achter bij de service. We hadden nog niet ontbeten, en zijn met de metro naar telok ayer market te zijn. Dit is ook een foodmarket met super goed eten. Er is enorm veel keuze en het kost niet veel geld.
Na lekker gegeten te hebben zijn we door de stad zelf gaan lopen, waar ook enorm veel te zien of te eten is. Verschillende grote shopping malls en kerken etc. Ook zijn we naar de funan digitallife mall gegaan, om eens rond te kijken naar een camera.
Ik kon de camera niet vinden die ik zocht. Hierna hebben we onze tassen opgehaald en zijn we naar het hostel gegaan. Hier werden vriendelijk ontvangen en hebben we de laatste nachten in singapore geslapen. Het was een kleine kamer met meerdere stapelbedden, en alles was opzich goed geregeld. Naast veel vriendelijke mensen zijn we hier geen andere backpackers tegen gekomen.

De dag erop zijn we vroeg opgestaan en hebben we bij het ontbijt kaartjes gekocht voor de dierentuin, deze kon je bij het hodtel voor betere prijzen krijgen. Na een kort bezoek aan funan voor wat onderhandelingen over een camera die pap, zijn we met meer onduidelijkheid funan verlaten. Er zijn verschillende regels m.b.t. producten invoeren in nederland. We zijn toen eerst maar naar de dierentuin gegaan. Nogmaals het metro systeem in singapore is echt top! De dierentuin zelf was enorm en mooier dan een dierentuin in nederland. Je kon meestal ook dichter bij de dieren komen. Na een lange dag bij de dierentuin zijn we met de bus en de metro terug gegaan naar het hostel. We hebben even wat gegraven naar de invoer informatie en constateerde dat je wel gewoon tot een bepaald bedrag een camera mag invoeren. We hadden veel gelopen en arjan was moe dus ben ik savonds richting funan gegaan. De dag hierop zou er geen tijd meer voor zijn. Eenmaal aangekomen heb na meerdere onderhandelingen de camera goedkoper kunnen krijgen met wat extras. Met de nieuwe camera (nikon p610) ben ik terug gegaan naar het hostel.

(Vandaag) De laatste dag in singapore hebben we de tassen ingepakt, het hostel bedankt en ons uitgecheckt en zijn we richting het vliegveld gegaan. We hebben jammer genoeg niet gardens by the bay kunnen bezoeken tijdens ons verblijf in singapore. Dus dat moet maar de volgende keer. Op het vliegveld hebben we ons ingechekt en heb ik nog een tax refund kunnen krijgen voor de camera. Na een geweldige paar dagen in singapore zijn we richting phuket gevlogen. Dit was ongeveer 45 minutjes vliegen. Eenmaal aangekomen waren we echt in een compleet andere omgeving. We stapte uit het vliegveld en we werden zowat besprongen door taxi bedrijven. We zijn uiteindelijk met een gedeelde bus richting ons hostel gereden. Onderweg kon je mooi zien in wat voor andere omgeving we waren aangekomen. Het verkeer alleen al verbaasde me. Scooters schieten langs je en iedereen haalt elkaar in op de vreemste manieren, maar toch loppt het allemaal soepeltjes. Toen we aankwamen bij ons hostel stapten we uit en was ik zo slim om tegen de uitlaat aan te staan met me scheen. Nu heb ik een mooi rood maantje op me scheen en hoef ik hier dus ook geen tattoo meer te zetten, win win situatie! Het nieuwe hostel ligt dichtbij hrt strand en er is veel meer jeugd. Vandaag hebben we even gesproken met een meisje uit nederland en Jan uit duitsland. Jan: "I like to go party " in een duits accent blijft echt in je hoofd hangen. Na onze tassen gedropped te hebben zijn we richting het strand gegaan. Hierna hebben we bij een resaurantje gegeten en zijn we door het plekje gelopen om te kijken wat er allemaal te doen is.

Ik vind het wel groot genoeg zo, Groetjes!

• 05 Juni 2015 - 19:19

Linda:

Jippie weer een heel verslag! Superleuk, zijn we ook een beetje op vakantie :-) Mooi dat het uitzicht bevallen is daar deden we het voor. Heel veel plezier op Phuket!

• 05 Juni 2015 - 21:14

Michael:

De verslagen kunnen mij niet lang genoeg zijn :) Erg leuk om te lezen. En gefeliciteerd met de aanschaf van je camera. Die "farang tattoo" moet je wel even in de gaten houden en eventueel laten behandelen. Dat soort brandwonden en wonden in het algemeen helen slecht in een tropische omgeving. Maar goed, je eerste souvenir is in de pocket!

Kijk al weer uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier nog en chlll-se in die bounty paradijsjes. Groeten!!

• 10 Juni 2015 - 14:10

Pleuny:

Geweldig verslag heel leuk om te lezen niet mee stoppen hoor zo kunnen we hier ook een klein beetje mee reizen geweldig. Heel veel plezier en geniet er van.groetejes